Podmínky zpracování osobních údajů
Čl. 1
Úvodní ustanovení
1.1. Tyto podmínky zpracování osobních údajů (dále jen „Podmínky“) vydala obchodní společnost FinBakers s.r.o., IČO 09151541, se sídlem Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha 2 - Vinohrady, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 331699 (dále jen „Správce“).
1.2. Tyto Podmínky obsahují informace o zpracování osobních údajů uživatele (dále jen „Subjekt“) webových stránek dostupných na doméně www.veocredit.cz (dále jen „Webový portál“) kterých provozovatelem je Správce, který je současně správcem osobních údajů ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.
1.3. Tyto Podmínky se nevztahují na jakékoli jiné webové stránky mimo doménu www.veocredit.cz, na které můžete být přesměrováni. Dojde-li k přesměrování na jiné webové stránky, doporučujeme, abyste se seznámili s podmínkami zpracování osobních údajů uvedených na takových stránkách.
1.4. Veškeré pojmy uvedené v těchto Podmínkách, které se shodují s pojmy obsaženými v zákoně č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (dále jen „ZZOÚ“), mají v rámci těchto Podmínek význam totožný s jejich významem dle ZZOÚ.
1.5. Své dotazy či podněty k těmto Podmínkám může Subjekt podat Správci na výše uvedenou adresu sídla Správce.
Čl. 2
Informace o správci
2.1. Osobní údaje Subjektu zpracovává jako správce společnost FinBakers s.r.o., IČO 09151541, se sídlem Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha 2 - Vinohrady, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 331699.
2.2. Kontaktní údaje správce: Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha 2 – Vinohrady.
Čl. 3
Účel zpracování osobních údajů
3.1.Osobní údaje Subjektu budou zpracovány pouze za účelem stanoveným těmito Podmínkami. Pro jiný účel mohou být osobní údaje zpracovány pouze pokud je takový účel slučitelný s původním účelem, přičemž se jedná zejména, avšak nikoli výlučně, o zpracování osobních údajů v rámci opakovaných žádostí totožného Subjektu o zprostředkování úvěru Správcem (dále jen „Služba“). Podmínky poskytování Služby jsou dále definovány v obchodních podmínkách uveřejněných na webových stránkách na doméně www.veocredit.cz (dále jen „Obchodní podmínky“).
3.2. Správce je dále oprávněn zpracovávat osobní údaje Subjektu pro jiné účely, ukládá-li mu to zákon nebo je-li to nezbytné k ochraně práv a oprávněných zájmů Správce (například při vymáhání pohledávek, pro účely kontrolních a správních řízení aj.).
3.3. Osobní údaje Subjektu budou dle výše uvedeného zpracovávány za účelem:
a) poskytování Služby
b) a zasílání obchodních sdělení.
3.4. Pro poskytování Služby dle ustanovení čl. 3.3. písm. a) těchto Podmínek jsou za účelem vyřízení žádosti o poskytování Služby, kterou Subjekt vyplnil na Webovém portálu (dále jen „Žádost“), a za účelem plnění smlouvy o poskytnutí Služby v souladu s Obchodními podmínkami, s jejichž zněním společně se zněním těchto Podmínek vyjádřil Subjekt před odesláním Žádosti souhlas, osobní údaje Správcem zpracovávány v rámci těchto úkonů:
a) vyřízení Žádosti, které zahrnuje především prověření osobních údajů v interní databázi Správce, kontrolu osobních údajů (především dostatečnosti jejich rozsahu a obsahu pro případné uzavření či zprostředkování smlouvy o úvěru), a porovnání osobních údajů s kritérii stanovenými jednotlivými poskytovateli úvěru,
b) předání osobních údajů poskytovateli (poskytovatelům) úvěru (dále jen „Poskytovatelé“) za účelem prověření v jeho (jejich) interní databázi (databázích) a nahlédnutí do veřejných rejstříků a informačních databází, jejichž prostřednictvím jsou poskytovatelé úvěru oprávněni se vzájemně informovat o identifikačních údajích spotřebitelů a o záležitostech, které vypovídají o bonitě, platební morálce a důvěryhodnosti spotřebitelů (dále jen „Registr“), a to v souladu se zákonem č. 257/2016 Sb. Zákon o spotřebitelském úvěru. Poskytovatelé využívají zejména následující Registry, které se mohou dále podílet na zpracování osobních údajů jako zpracovatelé osobních údajů:
registry zájmového sdružení právnických osob SOLUS (IČO 69346925),
registr CBCB – Czech Banking Credit Bureau, a.s. (BRKI, IČO 26199696),
registr CNCB – Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o. (NRKI, IČO 71236384)
registry společností CRIF - Czech Credit Bureau (IČO 26212242)
registr společnosti CRIF - Registr platebních informací s. r. o. (REPI, IČO 05775809)
registr Společnosti pro informační databáze, a.s. (TelcoScore, IČO 26118513)
registr zájmového spolku Asociace poskytovatelů nebankovních úvěrů (IČ 02734311),
registr společnosti Sokordia, s.r.o, IČO 29190088
insolvenční rejstřík (ISIR),
databáze Ministerstva vnitra České republiky pro ověření platnosti osobních dokladů,
katastr nemovitostí.
3.5. Zpracování osobních údajů Subjektu dle čl. 3.4. těchto Podmínek je nezbytné pro splnění smlouvy o poskytnutí Služby, a tedy se jedná o zákonné zpracování ve smyslu ustanovení čl. 6 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „Nařízení“).
3.6. Za účelem zasílání obchodních sdělení dle ustanovení čl. 3.3. písm. b) těchto Podmínek jakožto přímého marketingu prováděného všemi prostředky komunikace včetně elektronických jsou osobní údaje Správcem zpracovávány v rámci těchto činností:
a) sběr, analýza a vyhodnocení aktivit Subjektu,
b) odeslání obchodních sdělení na kontaktní údaje poskytnuté Subjektem,
c) sběr, analýza a vyhodnocení údajů o využití zaslaných obchodních sdělení.
3.7. Vzhledem k povaze Služby, tedy především s ohledem na to, že činnost Správce spočívá ve zprostředkování finančních produktů a služeb třetích stran, mohou obchodní sdělení Správce obsahovat nabídky zboží a služeb třetích stran.
3.8. Zpracování osobních údajů Subjektu dle ustanovení čl. 3.6. a 3.7. je založeno na oprávněném zájmu ve smyslu ustanovení čl. 6 písm. f) Nařízení, s odkazem na recitál (47) Nařízení.
3.9. Za účelem volby pro Subjekt relevantních informací bude prováděna segmentace na základě zjištěných údajů (např. dle věku, oblasti zájmu, zjištěných preferencí apod.). Toto zpracování je volitelné a pro Subjekt zcela dobrovolné a může být kdykoliv na jeho žádost ukončeno.
Čl. 4
Rozsah zpracovávaných osobních údajů
4.1. Správce shromažďuje a zpracovává pouze osobní údaje, které skutečně potřebuje ke stanovenému účelu, a které mu sdělil či předal Subjekt. S cílem zefektivnit a zjednodušit proces žádosti o poskytnutí finanční služby můžou Poskytovatelé tyto osobní údaje předvyplnit do vlastního elektronického formuláře sloužícího k pokračování v žádosti o finanční produkt, a to v závislosti na technických a organizačních možnostech Správce a Poskytovatele. Poskytovatel se může rozhodnout, zda bude Subjekt kontaktovat s dalšími informacemi ohledně finančního produktu, který poptává, a následně s případnou nabídkou na uzavření smlouvy o poskytnutí finančního produktu, a to na základě předběžného automatizovaného posouzení. Poskytovatel může po obdržení údajů od Správce a po předběžném posouzení žadatele zvolit za účelem pokračování v žádosti také možnost telefonického kontaktování Subjektu.
4.2. Rozsah osobních údajů je pro výše uvedené účely stanoven takto:
a) Pro poskytnutí Služby dle ustanovení čl. 3.3. písm. a):
jméno, příjmení a osobní identifikační číslo (rodné číslo, číslo občanského, popř. jiného průkazu);
číslo mobilního telefonu;
e-mailová adresa;
informace o případné exekuci a insolvenci
výše pravidelných měsíčních příjmů;
výše pravidelných měsíčních výdajů;
informace z úvěrových databází a veřejných registrů;
informace o platební morálce;
informace o zdroji příjmů (zdroj, informace o zaměstnavateli – jeho název, adresa sídla a kontaktní údaje, typ pracovního poměru a úvazku, délka trvání zaměstnání, výpovědní lhůta);
číslo bankovního účtu
nahrávané telefonní hovory;
rozsah příjmu v domácnosti;
v případě, že jste OSVČ, vaše identifikační číslo;
adresu trvalého pobytu;
místo narození;
další kontaktní informace;
výpis z bankovního účtu až za posledních 12 měsíců;
pokud nám zavoláte, tak i hlasové záznamy komunikace (telefonické hovory);
informace z úvěrových databází a veřejných registrů;
informace o splacení půjčky;
popř. další potřebné doklady či dokumenty.
b) pro zasílání obchodních sdělení dle ustanovení čl. 3.3. písm. b):
jméno, příjmení, pohlaví, oslovení, titul, datum narození;
trvalá adresa, doručovací adresa, elektronická adresa, telefonní číslo
údaje pro zjištění, která obchodní sdělení budou pro příjemce zajímavá:
informace o předchozích zvolených oblastech a žádostech, informace o využívání internetových stránek, informace získané díky cookies, využití obchodních sdělení, údaje zjištěné při účasti na soutěžích, údaje o realizaci navržených smluv a další informace později předané nebo zjištěné dle aktivit subjektu.
Čl. 5
Doba zpracování
5.1. Doba zpracování je stanovena na dobu nezbytně nutnou pro naplnění účelu zpracování a/nebo vyžadovanou zákonnými lhůtami pro uchovávání (archivaci) pro zvolený účel zpracování.
5.2. Po ukončení doby zpracování budou osobní údaje Subjektu likvidovány, ledaže jejich uchování ukládá právní předpis nebo může být předložení údajů vyžadováno orgánem dozoru nebo je jejich uchování nutné pro plnění uzavřené smlouvy.
5.3. Doba zpracování pro účel poskytnutí Služby dle ustanovení čl. 3.3. písm. a) činí v návaznosti na dobu účinnosti smlouvy o poskytnutí Služby 10 let, není-li smlouva o poskytnutí Služby ukončena dříve, a dále po dobu nezbytnou k plnění archivačních povinností podle příslušných právních předpisů, jako jsou například zákon o účetnictví, zákon o archivnictví a evidenci nebo zákon o dani z přidané hodnoty.
5.4. Zpracování bude ukončeno neprodleně po uplynutí stanovené doby, přičemž požadavek bude v odůvodněných případech zpracován nejdéle do sedmi (7) kalendářních dní.
5.5. Doba zpracování pro účel zasílání obchodních sdělení dle ustanovení čl. 3.3. písm. b) odpovídá době, po kterou trvá smluvní vztah mezi Správcem a Subjektem, a činí 10 let. Subjekt může vůči tomuto zpracování svých osobních údajů podat námitku na adrese sídla Správce nebo může zamezit zasílání obchodních sdělení pomocí odkazu k odhlášení od zasílání obchodních sdělení, který je obsažen v obchodním sdělení.
5.6. Zpracování bude ukončeno neprodleně po uplynutí stanovené doby, přičemž požadavek bude v odůvodněných případech zpracován nejdéle do sedmi (7) kalendářních dní.
Čl. 6
Automatizované zpracování
6.1. Správce za účelem vyhodnocení vhodnosti a dostupnosti úvěrů od jednotlivých poskytovatelů úvěru pro Subjekt využívá zpracování formou automatizovaného rozhodování, přičemž toto je nezbytné k plnění smlouvy o poskytování Služby.
6.2. Automatizované zpracování využívají rovněž poskytovatelé úvěru, kteří prostřednictvím vlastních interních systémů a Registrů ve spojení s údaji poskytnutými Subjektem za použití algoritmů vyhodnocují potenciální riziko spočívající v neschopnosti Subjektu hradit závazky vzniklé v případě poskytnutí úvěru, což je nezbytné pro uzavření smlouvy o úvěru s takovým poskytovatelem úvěru, a zároveň pro plnění smlouvy o poskytování Služby.
6.3. Automatizované zpracování osobních údajů probíhá v souladu s ustanovením čl. 22 odst. 2 Nařízení.
Čl. 7
Příjemci osobních údajů
7.1. Správce předává osobní údaje Subjektu vždy pouze k naplnění účelu daného zpracování. Příjemci osobních údajů Subjektu jsou poskytovatelé spotřebitelského úvěru ve smyslu ustanovení § 7 a násl. zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru (dále jen „ZSÚ“), a poskytovatelé jiných než spotřebitelských úvěrů, pokud Subjekt není spotřebitelem. Seznam Poskytovatelů je k dispozici na webovém portálu Správce. Poskytovatel finančního produktu může informovat Správce o stavu žádosti Subjektu o finanční službu, a to za účelem vzájemného finančního vypořádání.
7.2. Na zpracování osobních údajů se mohou po omezenou dobu podílet také další zpracovatelé, jejichž služby Správce využívá pro splnění výše uvedených účelů a za účelem splnění svých zákonných povinností stanovených dalšími právními předpisy. Mezi takové zpracovatele patří:
marketingové společnosti,
účetní společnosti,
auditorské společnosti,
společnosti poskytující právní služby,
společnosti zabývající se personalistikou a vzděláváním,
společnosti poskytující IT služby,
společnosti zabývající se internetovým marketingem,
společnosti zabývající se vývojem, prodejem a servisem marketingových systémů,
společnosti zabývající se vývojem a implementací podnikových systémů,
společnosti zabývající se vývojem webových a mobilních aplikací,
společnosti poskytující software licenci pro online komunikaci.
7.3. Správce nepředává osobní údaje Subjektů do třetích zemí (mimo EU) ani mezinárodním organizacím.
Čl. 8
Stížnosti a jiná podání Subjektu
8.1. Námitky, stížnosti, uplatnění práv nebo jiná podání (dále jen „Podání“) vyřizuje Správce v souladu s reklamačním řádem, který je uveřejněn na Webovém portálu.
8.2. Zejména platí, že
a) Podání přijímá Správce v písemné formě na adrese FinBakers, s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha 2 – Vinohrady;
b) v případě jinak učiněných Podání nemůže Správce garantovat dodržení lhůt a postupů stanovených těmito Podmínkami, respektive reklamačním řádem;
c) Podání musí být dostatečně určité a musí obsahovat alespoň:
identifikační údaje Subjektu: jméno a příjmení, adresu, rodné číslo nebo datum narození,
předmět Podání: výstižný popis skutečností, kterých se podání týká, včetně uvedení dat, částek nebo jiných důležitých údajů, a v čem Subjekt spatřuje nedostatky,
čeho se Subjekt domáhá,
a jedná-li za Subjekt třetí osoba, plnou moc nebo jiný relevantní dokument prokazující oprávněnost takové osoby za Subjekt jednat;
d) o přijetí Podání bude Správce Subjekt bez zbytečného odkladu informovat;
e) zjistí-li Správce nedostatky v Podání nebo shledá-li jej nejasným či nesrozumitelným, vyzve Subjekt k nápravě nebo doplnění;
f) do doby, než Subjekt učiní nápravu či doplnění podle ustanovení čl. 8.2. písm. e), se staví lhůta pro vyřízení Podání;
g) nedojde-li k nápravě nebo doplnění dle ustanovení čl. 8.2. písm. e) do 14 dní od doručení výzvy Subjektu, je Správce oprávněn Podání odmítnout;
h) dojde-li k odmítnutí Podání, bude Subjekt o této skutečnosti Správcem neprodleně vyrozuměn;
i) Správce je povinen Podání vyřídit a rozhodnutí o něm Subjektu odeslat ve lhůtě 30 dní od jeho doručení Správci. V případě, že nebude možné Podání vyřídit v této lhůtě, Správce oznámí Subjektu důvod tohoto prodlení a informuje jej o dalším postupu, včetně uvedení náhradní lhůty pro vyřízení.
8.3. Subjekt je dále oprávněn podat stížnost k orgánu dozoru, kterým je v oblasti zpracování osobních údajů Úřad pro ochranu osobních údajů (Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, e-mail: posta@uoou.cz, ID datové schránky: qkbaa2n)
Čl. 9
Poučení o právech Subjektu údajů
9.1. Subjekt má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, na základě oprávněných zájmů Správce dle ustanovení čl. 3.6. až 3.9. těchto Podmínek. Správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami Subjektu, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Pokud Subjekt vznese námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu nebudou již osobní údaje pro tyto účely zpracovávány.
9.2. Subjekt má právo na přístup k osobním údajům. Subjekt má právo získat od Správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k následujícím informacím:
a) účely zpracování;
b) kategorie dotčených osobních údajů;
c) příjemci nebo kategorie příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, zejména příjemci ve třetích zemích nebo mezinárodních organizacích;
d) plánovaná doba, po kterou budou osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanovení této doby;
e) existence práva požadovat od Správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se Subjektu nebo omezení jejich zpracování nebo vznést námitku proti tomuto zpracování;
f) právo podat stížnost u dozorového úřadu;
g) veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů;
h) skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, smysluplné informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro Subjekt.
9.3. Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má Subjekt právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
9.4. Subjekt má právo na to, aby Správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se daného Subjektu týkají, a Správce má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat, pokud je dán jeden z těchto důvodů:
a) osobní údaje již nejsou potřeba pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány;
b) Subjekt odvolá souhlas, na jehož základě byly osobní údaje zpracovány, a neexistuje žádný jiný právní důvod pro zpracování;
c) Subjekt vznese námitky proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro Zpracování;
d) osobní údaje byly zpracovány protiprávně;
e) osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti stanovené v právu Unie nebo členského státu, které se na správce vztahuje;
f) osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti.
9.5. Subjekt má právo na to, aby Správce omezil zpracování do doby vyřešení podnětu Subjektu, pokud bude popírat přesnost osobních údajů, důvody jejich zpracování nebo pokud vznese námitku proti jejich zpracování.
9.6. Subjekt má právo na přenositelnost údajů, pokud se jedná o automatizované zpracování na základě souhlasu nebo z důvodu plnění smlouvy. Při výkonu tohoto práva má Subjekt právo na to, aby osobní údaje byly předány přímo jedním správcem správci druhému, je-li to technicky proveditelné. Právo na přenositelnost údajů se neuplatní na zpracování nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je správce pověřen. Právem na přenositelnost údajů nesmí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
9.7. Subjekt má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, na základě oprávněných zájmů Správce dle ustanovení čl. 3.6. až 3.9. těchto Podmínek. Správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami Subjektu, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Pokud Subjekt vznese námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu nebudou již osobní údaje pro tyto účely zpracovávány.
9.8. V případě zpracování osobních údajů na základě souhlasu Subjektu ke zpracování osobních údajů podle článku 6 odst. 1 písm. a) Nařízení 9 odst. 2 písm. a) Nařízení, má subjekt údajů právo udělený souhlas u Správce kdykoliv odvolat.
9.9. Subjekt má právo podat stížnost dozorovému orgánu dle ustanovení čl. 8.8. těchto Podmínek. Subjekt má rovněž právo na účinnou soudní ochranu, má-li za to, že jeho práva byla porušena v důsledku zpracování jeho osobních údajů v rozporu s Nařízením.